برگزاری جلسه مطالعاتی و گفتگو درباره کتاب "به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن"
چهارمین جلسه از سلسله جلسات مطالعاتی درباره کتاب "به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن"(جلد یک) با حضور مادران برگزار گردید. در این جلسه مادران ضمن بازخوانی مطالب، دریافتهایشان از این کتاب را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.
تأیید شدن، میتواند خلاصهی تمام نیازهای فرزندان شما باشد. آدل فابر و الین مازلیش در کتاب به بچهها گفتن، از بچهها شنیدن(جلد یک) تلاش میکنند تا به والدین نشان دهند در چه صورت، رابطهی آنها با فرزندانشان رابطهای سالم و مثبت خواهد بود. از نظر این دو نویسنده، تشخیص نیازها و احساسات کودکان، گام مهمی در مسیر بهبود روابط والد و فرزندی است.
حتماً بسیاری از ما تجربهی دیدن چنین صحنهای را داشتهایم: دختربچه یا پسربچهای کوچک، جلوی یک مغازه ایستاده و با جیغ و فریاد و مقدار زیادی اشک، از مادر و پدرش میخواهد که اسباببازی پشت ویترین را برای او بخرند و والدین او هم با حالتی آشفته و عصبی سعی در ساکت کردنش دارند. به احتمال زیاد با خود فکر کردهایم که تقصیر از خود پدر و مادر است و اگر ما بودیم، بلد بودیم بچه را چطور تربیت کنیم که کار به اینجا نکشد. اما واقعیت این است که تنها از دور میتوان دربارهی چنین مواردی، تا این حد راحت نظر داد و به خود مطمئن بود. آدل فابر (Adele Faber) و الین مازلیش (Elaine Mazlish) در کتاب به بچهها گفتن، از بچهها شنیدن - جلد 1 (How to Talk So Kids Will Listen & Listen So Kids Will Talk) تلاش میکنند تا با ارائهی راهحلهایی کاملا عملی، از طرف کسانی که خودشان تجربهی بزرگ کردن کودکی را داشتهاند، به والدین امروزی در مسیر دشوار پرورش فرزند کمک کنند. بچهها، اشیاء ثابت و بیجانی نیستند که پیش از ارتباط با آنها، بتوانیم نحوهی برخورد بینقص با ایشان را بدانیم. درک همین مسئله، کلید مهمی برای ایجاد ارتباط مثبت والدین با فرزندانشان است. پدر و مادر باید ابتدا بر تصورات ذهنی خودشان تمرکز کنند و بپذیرند که نقش آنها نباید شبیه به یک مربی باشد که همیشه به دنبال بهتر کردن شخصیت کودک است. در این ارتباط نیز مانند هر رابطهی انسانی دیگری، درک متقابل، مهمترین مسئله است. مهمترین نتیجهی درک احساسات فرزند در این امر نهفته است که با این کار، به او کمک میکنیم تا احساسات خود را بشناسد، آنها را درک کند و درواقع خودش را بشناسد.
ورود به سیستم
ارسال پیغام
نکته : شماره ثبت, شماره رکورد و یا هر داده ورودی که باعث بروز خطا شده است را در متن بازخورد ارسال نمایید.